/**/
Subscribe Twitter

Bawang VS Membawang


Jom membawang...


Siapa kat sini suka makan bawang? Siapa kat sini plak yang suka membawang? Waaa...giler ko pertanyaan aku kali ni? Agak-agak rasa terkejut tak napa tetiba nak up citer bawang kali ni.

kalau nak tau, teruskan bacaan sampai ke bawah dengan hati-hati dan bertenang ya. Hehe...



Bawang Aka Membawang





Macam korang tau, sekarang ni dah ada dua maksud untuk cik bawang nih kan?. Meh kita huraikan satu-satu.




Cik bawang pertama adalah makanan. Jujur cakap aku bukan la peminat bawang. Kalau makan tu ada bawang besar-besar, memang aku akan ketepikan siap-siap tepi pinggan, silap-silap buang terus.

Walau pun aku tau ada kebagusan yang tersimpan dalam bawang ni untuk kesihatan, aku tetap tak bole terima. Haaa...sapa kat sini yang tak suka bawang, kita geng. !

Dalam ceramah 'jangan sentuh aku' tadi, berkenaan gangguan seksual di tempat kerja, penceramah ada bagitau kalau nak power lebih dalam hubungan intim, banyakkan dan amalkan makan bawang terutama pada para jejaka. Haaa...apa lagi, pergi dapur cepat ambil bawang dan ratah. Muahahahah....!




Cik bawang kedua adalah maksud yang diumpamakan sebagai mengumpat, tapi dalam erti kata membahan cara halus.

Asal usul dipanggil membawang ni sebab makcik-makcik yang tolong kopek bawang kat majlis pengantin selalu akan mengumpat. Ni citer zaman dedulu la ni.

Sekarang dah tak da masa nak membawang sebab semua dah ditempah. Tau-tau dah siap depan mata. So situasi makcik bawang dah pupus. Hehe...




Tapi kan korang, kalau kita nak membawang ni pun bole, asalkan guna bawang yang power dan baik-baik. Macam guna bawang merah lagi sedap dari bawang putih. Kalau citer melayu plak, bawang merah pun lagi baik dari bawang putih. Macam tu la contoh untuk membawang.

Haaa..apa kata dalam bisnes pun macam ni. Kita gabungkan kedua-dua perkara ni (bawang makan dan bawang perangai), korang rasa akan meletop tak kalau dihimpunkan dua-dua ni?

Tak kira la korang nak panggil membawang ke apa ke, walau aku sendiri pun benci bawang tapi aku tetap nak membawang jugak. Macam tadi sambil lunch sambil membawang, terus aku dapat tangkap satu prospek dan beli produk aku. See...hebatnya kuasa membawang. Kocek bole penuh beb !!!.

Terbukti sudah bawang aku bukan bawang biasa-biasa tapi bawang luar biasa. Yang penting macam aku cakap tadi la, kita kena pandai pilih bawang. Kalau tak caya, korang cuba la sendiri dan rasai hasilnya. Ingat, yang pasti pilih bawang yang baik-baik ja eh.




Apa lagi korang, meh la kita membawang...Haha !!!




Tata titi tutu...


Pakcik bawang in d houz...
Cerita Saya Yang Korang Mesti Baca Jugak :)






Meed-Disney Store @ Shopee


Bedung Bayi Zip - Dapatkan di Meed-Disney Store @ Shopee     Bedung Bayi Wrap

Kacip Fatimah Phyto Plus     Virgin Coconut Oil VCO